Aktualności,  Kamienna Góra

Niepewność w ratuszu

KAMIENNA GÓRA. Mija piąty miesiąc od kiedy pracownicy kamiennogórskiego ratusza żyją w niepewności. Chodzi o zmiany kadrowe w magistracie, które zapowiedział burmistrz obejmując stanowisko 26 listopada ubiegłego roku. – Nie wiemy, na czym stoimy. Kto z nas będzie miał pracę, a kto ją straci i kiedy w ogóle to nastąpi – mówią urzędnicy. – To nie jest komfortowa sytuacja do pracy.Szef miasta dostał już wyniki audytu organizacyjnego. Kiedy podejmie decyzję? – Wciąż się zastanawiam nad kilkoma kwestiami. Zapewniam jednak, że reorganizacja w ratuszu będzie – podkreśla.Pracownicy ratusza dziwią się, dlaczego burmistrz tak długo zwleka z wykonaniem zmian kadrowych, które zapowiedział już w kilka dni po objęciu swego fotela.– W sąsiednich gminach, gdzie zmienili się włodarze, takie zmiany odbyły się w ciągu miesiąca od objęcia stanowiska – mówi kamiennogórski urzędnik proszący o anonimowość. – U nas przybiera to jakąś dziwną formę. Wszyscy czekają, czują niepokój. Wydaje mi się to zupełnie niepotrzebne.

Konieczne audyty

Burmistrz Janusz Chodasewicz po objęciu stanowiska w listopadzie zapewniał, że do końca roku nikogo nie zwolni z ratusza. Choć zaraz szybko dodawał, że pewne zmiany są konieczne. Potem ogłosił, że zleci dwa audyty – finansowy i organizacyjny – które dadzą mu obraz sytuacji w miejskiej kasie oraz zatrudnieniu. Po otrzymaniu dokumentów, podejmie decyzję, czy i kogo zwolni.

Audyt finansowy wciąż trwa. Jego zakończenie zostało przedłużone do 20 maja (pierwotnie miał być gotowy do końca kwietnia).

Audyt dotyczący zatrudnienia w ratuszu trafił kilka dni temu na biurko szefa miasta.

Drugi wice, dubel i informacja

Audytor wykazał m.in., że w kamiennogórskim ratuszu jest „ukryte” stanowisko drugiego wiceburmistrza. Chodzi o stanowisko pełnomocnika do spraw społecznych, a jednocześnie szefa zarządzania kryzysowego w magistracie.

– Z racji udzielonych mu ogromnych kompetencji był jakby drugim wiceburmistrzem – mówi burmistrz Chodasewicz. – Jeszcze w grudniu 2018 odwołałem go z tej funkcji.
Audyt wykazał także zdublowane stanowiska w wydziale finansowym ratusza. W jednym dziale pracuje teraz skarbnik, zastępca skarbnika i kierownik wydziału finansowego.
Kontrolerzy wskazali nadto, że w kamiennogórskim magistracie szwankuje przepływ informacji. Zdarzało się, że różne wydziały wydawały sprzeczne decyzje w tej samej sprawie.

Przerostu nie ma

Jak czytamy w audycie: „Co do zasady nie stwierdza się przerostu zatrudnienia” . W ocenie audytorów, poziom zatrudnienia w naszym ratuszu jest porównywalny do istniejącego w podobnych miastach. Upada więc argument z kampanii wyborczej Janusza Chodasewicza, który często powtarzał, że w magistracie pracowników jest za dużo. Dziś, już z fotela burmistrza, widzi to zapewne inaczej. Wciąż zapewnia jednak:
– Reorganizacja w ratuszu będzie.

Kiedy? Burmistrz wciąż się zastanawia. Pracownicy tkwią w męczącej niepewności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *