Aktualności,  Kamienna Góra,  Regionalne

Senior stracił 230 tysięcy złotych – oszust podszył się pod pracownika banku

POWIAT KAMIENNOGÓRSKI. 70-letni mieszkaniec powiatu kamiennogórskiego padł ofiarą telefonicznych oszustów. Mężczyzna uwierzył, że rozmawia z pracownikiem banku i zgodnie z jego instrukcjami zainstalował na swoim urządzeniu oprogramowanie zdalnego pulpitu. To wystarczyło, by przestępcy przejęli dostęp do jego bankowości elektronicznej. Na tym jednak nie koniec.

Fałszywy „konsultant” poinformował seniora, że jego karta kredytowa również jest zagrożona i należy ją „zabezpieczyć”. Mężczyzna przekazał ją oszustom, którzy natychmiast wykonali szereg operacji finansowych, pozbawiając go w krótkim czasie 230 tysięcy złotych.

Sprawa została zgłoszona do Komendy Powiatowej Policji w Kamiennej Górze. Funkcjonariusze prowadzą postępowanie w tej sprawie i przypominają – każdy z nas może być celem podobnego ataku.

Jak działają oszuści podszywający się pod pracowników banku?
– Wzbudzają zaufanie, wykorzystując nazwę znanej instytucji.
– Informują o „zagrożeniu środków” i sugerują podjęcie natychmiastowych działań.
– Nakłaniają do zainstalowania aplikacji dającej im zdalny dostęp do urządzenia.
– Podsuwają pomysł przekazania lub „unieważnienia” karty płatniczej.
– Stosują presję czasu, grają na emocjach, przekonują, że „pomagają”.

Apelujemy – ostrzeżcie swoich bliskich!
W przypadku podejrzanego telefonu:
– Natychmiast zakończ połączenie
Zadzwoń samodzielnie na oficjalną infolinię swojego banku
– Nigdy nie instaluj oprogramowania z nieznanych źródeł
– Nie podawaj danych logowania ani numeru karty

Nie daj się zmanipulować. Zawsze weryfikuj źródło informacji – ostrożność to najlepsza obrona.
mw
FOTO: ilustracja/AI

Dodaj komentarz

Korzystając poniższego formularza możesz dodać komentarz.

8 + 1 =