MYSŁAKOWICE/KAMIENNA GÓRA. Rewitalizacja linii kolejowej nr 308 z Mysłakowic do Kowar, a potem z Kowar do Kamiennej Góry, to istotny krok w kierunku przywrócenia połączeń kolejowych w regionie. Koszt pierwszego etapu inwestycji wynosi 12 mln 450 tys. zł, a przetarg na jego realizację został niedawno rozstrzygnięty przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei (DSDiK).
Wśród 10 oferentów najkorzystniejszą ofertę złożyła spółka z Żórawiny, która zobowiązała się zrealizować rewitalizację w ciągu 9 miesięcy od chwili podpisania umowy.
Zakres prac obejmuje rozbiórkę istniejącego toru oraz utylizację starych podkładów drewnianych i stalowych, a następnie budowę nowego toru oraz remont obiektów inżynieryjnych. W ramach inwestycji przewidziana jest również rozbiórka peronu w Kostrzycy oraz budowa nowego. Po zakończeniu prac pociągi będą mogły poruszać się po tym odcinku z prędkością do 80 km/h.
Pełna funkcjonalność linii kolejowej 308 zostanie osiągnięta dopiero po rewitalizacji drugiego odcinka z Kowar do Kamiennej Góry, co umożliwi wznowienie połączeń trasą przez Ogorzelec, charakteryzującą się wspaniałymi widokami. Ten etap wiąże się jednak z większymi kosztami i bardziej skomplikowanymi pracami. Remontu wymaga bowiem również tunel pod Przełączą Kowarską znajdujący się na trasie do Kamiennej Góry
DSDiK zapewnia, że przetarg na drugą część rewitalizacji trasy ogłosi w najbliższym czasie.
FOTO: ilustracja