_temat_dnia,  Aktualności,  Kamienna Góra,  Regionalne

Rewolucja w Banku Spółdzielczym (ts)

Z Wiesławem Osińskim, prezesem Banku Spółdzielczego w Kamiennej Górze rozmawia Emilia Krzemińska.

EK: – Można powiedzieć, że nadchodzi pewnego rodzaju rewolucja! Co skłoniło Państwa do zmiany systemu informatycznego w Baku?

WO: – Czas pandemii covid-19 bardzo zmienił relacje z Klientami i wymusił rozwój zdalnych kanałów dostępu do usług i produktów. W efekcie komunikujemy się i załatwiamy wiele spraw szybciej i efektywniej. Kluczowe jest w tym wszystkim zadbanie o bezpieczeństwo transakcji naszych Klientów i Banku. Widząc działania banków komercyjnych, ich rozwój w obszarze usług elektronicznych, zwyczajnie nie chcemy pozostać w tyle. Wychodzimy wobec tego naprzeciw oczekiwaniom Klientów i potrzebom Banku i wdrażamy nowoczesny i sprawdzony system informatyczny, który dostarcza nam wiarygodna i doświadczona polska firma informatyczna z obsługą ponad 60 proc. Banków Spółdzielczych w Polsce. Jestem przekonany, że znajdzie on uznanie i zostanie doceniony przez naszych użytkowników.

– Kiedy rozpocznie się migracja systemu bankowego?

– Główne prace techniczne w tym zakresie będą prowadzone od 12 do 14 kwietnia.

– Z jakimi niedogodnościami mogą spotkać się w tym czasie Klienci?

– Otóż 12 kwietnia, czyli w piątek, przelewy będą realizowane tylko do godziny 11:30. Ponadto bankowość elektroniczna będzie niedostępna od 12 kwietnia od godziny 11:30 do 15 kwietnia do godziny 8:00. W bankomatach należących do naszego Banku – w Kamiennej Górze przy Waryńskiego i Wałbrzyskiej, w Lubawce, a także w Mieroszowie, Czarnym Borze, Jeleniej Górze, Krzeszowie i Chełmsku Śląskim mogą wystąpić przerwy w ich działaniu od 12 kwietnia od godziny 12:00 do 14 kwietnia. W przypadku trudności przy wypłacie gotówki z naszych bankomatów, zachęcam do korzystania z innych bezprowizyjnych maszyn tego typu, których listę znajdą Państwo na stronie: bankbps.pl/znajdzplacowke.
Jeżeli zaś chodzi o karty i transakcje bezgotówkowe, mogą Państwo płacić nimi w punktach usługowo-handlowych przez cały weekend 12-14 kwietnia.

– Od kiedy Klienci Banku Spółdzielczego będą mogli korzystać z nowego systemu bankowości elektronicznej?

– Będzie on dostępny już od poniedziałku 15 kwietnia od godziny 8:00. Zmieni się szata graficzna, adres logowania, konieczne będzie nadto pobranie nowej aplikacji mobilnej. Identyfikator do logowania pozostanie bez zmian. Hasła do pierwszego logowania zostaną przesłane na Państwa telefony. Proszę naszych Klientów, by w czasie bezpośrednio poprzedzającym zmiany, śledzili nasze komunikaty podawane w social mediach oraz na stronie Banku. W razie jakichkolwiek wątpliwości, proszę – dzwońcie do nas od razu, bez wahania.
Bądźcie Państwo czujni i ostrożni – nie wchodźcie w żadne podejrzane i nie zweryfikowane linki, nie podawajcie nikomu swoich danych wrażliwych, jak PIN, PESEL czy hasło. Bank nigdy nie będzie o nie prosił. Prześle jedynie jednorazowe hasło, za pomogą którego zalogują się Państwo po raz pierwszy do nowego systemu informatycznego Banku Spółdzielczego.

– Czy Klienci Banku Spółdzielczego mogą się jakoś przygotować na czas, kiedy będą odbywały się te ważne zmiany?

– Bardzo proszę naszych Klientów o cierpliwość i wyrozumiałość. Warto zabezpieczyć się w gotówkę, podejmując ją przed weekendem 12-14 kwietnia. Opłaty regularne, które planują Państwo zrobić w dniach 12-14 kwietnia, proszę zrobić przed tymczasem. W tygodniu bezpośrednio po zmianie systemu, czyli od 15 do 19 kwietnia, bardzo prosimy jeżeli to tylko możliwe ograniczyć kontakt osobisty w placówkach Banku. Wszystkie wątpliwości, a także pomoc przy obsłudze nowego systemu nasi pracownicy będą Państwu pomagali rozwiązać telefonicznie i stacjonarnie w poszczególnych jednostkach naszego Banku. Wszyscy pracownicy będą do Waszej stałej dyspozycji.
Szersze informacje związane z tymi doniosłymi zmianami w naszym Banku podam jeszcze w wywiadzie telewizyjnym, który będzie dostępny także na Facebooku ID, na naszej stronie oraz w naszych social mediach.

– Ta rewolucyjna zmiana, o której rozmawiamy, dotyka także wymiany bankomatów, prawda?

– Tak. Zdecydowaliśmy się na ich wymianę w kilku miejscowościach, w których układa nam się bardzo dobrze współpraca z samorządowcami. Mam tu na myśli gminę wiejską Kamienna Góra, Czarny Bór oraz Mieroszów. Chcemy, by nasi Klienci z tych gmin mogli się cieszyć nowymi możliwościami i nową jakością, jaką dają te urządzenia. To nie są zwykłe bankomaty, a urządzenia recyklerowe.

– Czym charakteryzują się te urządzenia?

– To supernowoczesne wielofunkcyjne maszyny, z których Klienci będą na pewno zadowoleni. Zainstalowaliśmy je już w Kamiennej Górze przy Waryńskiego, w Mieroszowie, Czarnym Borze i Lubawce a dodatkowo zainstalujemy przy ulicy Wałbrzyskiej w Kamiennej Górze nowoczesny bankomat. To są maszyny w których można realizować wpłaty i wypłaty gotówki, założyć lokatę, spłacić ratę kredytu, doładować telefon, mogą pełnić funkcję wrzutni utargów, a dodatkowo są wyposażone w nowoczesne systemy bezpieczeństwa zapobiegające min. zeskanowaniu karty bankomatowej i kradzieży danych. Recyklery posiadają asystę głosową, co jak pokazują doświadczenia znacznie ułatwia korzystanie z urządzeń przez osoby starsze i mniej obeznane z nowoczesnością. Docelowo będzie można przy ich pomocy złożyć do Banku wniosek i zawnioskować o pożyczkę, która zostanie wypłacona od ręki w dowolny dniu tygodnia czy wymienić waluty.

Dodaj komentarz

Korzystając poniższego formularza możesz dodać komentarz.

7 × = 7